lauantai 28. maaliskuuta 2009

Lyylin eka Match Show

Jepsjeps. Otsikko kertoo kaiken ja kuvia tulee ellun kamerasta myöhemmin.

Eilen meil oli Janskun kans paniikki, tai lähinnä mulla oli. Tuntu, että koira ei osannu mitään ja jnejne, joten tuplatehoreenit naksun kanssa käytiin läpi.

Tänään siis lähtiin 10 ajoissa meiltä, harjattu koira kevythäkissä takapenkillä. Käytiin vain Jansku ja Cici nappaamassa mukaan ja suoraa tietä Mustin & Mirrin piha-alueella järjestettyyn mätsäriin.
Mulla oli siinä jo hätä, että missä ihmeessä Ellu viipyy, soittelinki jo et alkakaas tulla ja äää.
No siinä sitten kasaantu meidän leiriin "iso lössi". Minä Lyylin kanssa, Jansku russeli Cicin, Jonna dalmis Saran, Tiia kääpiöpinseri Hipsun, Ellu suomenlappari Lakun, Saara sheltti Topin ja Silja kävi myös pyörähtämässä pehko Islansa kanssa.

Niin niin, Ellu teki taikatemppuja ja Lyyli käyttäytyi loistavasti, ilmoittauduimme ajoissa ja arvostelun alkaminen venyi ja venyi. Onneksemme Lyyli oli tokassa parissa. Äkkiä koira Ellulle joka viimeisteli Lyylin seisomista ja liikettä ja sitten vaan kehään. Parina oli sileäkarvainen noutaja, sattuipa hyvin että kummatkin mustia. Itse lähdin sinistä hakemaan, arvelin jo autossa että ei tällä ole mahkuja, lapsi mikä lapsi ja vielä eka kerta "näyttelyissä".
Noutaja oli hieman aranluontoinen ja eikös Ellu pistänyt Lyylin kanssa tuulemaan. Itse räpsin Ellun järkkärillä kuvia ja äippä yritti hyvänä kakkosena mun kameraa käyttää. (Tähän väliin pakko kuolata; tahdon järkkärin ja heti !)
Mutta olin aivan järkytyksissä. Hampaittenkin näyttö sujui ongelmitta, vaikka ehka eniten mua se arvelutti. Seisominen oli jotain ihmeellistä, Lyyli luotti Elluun kuin seinään, "meni syteen tai saveen niin sinä pidät musta huolen."
Punainen nauha räpsähti, minä tärisin ilosta ja kaikkien kasvoille levisi hymy.
Arveltavissahan se oli, että kun punasia tuli aika mukavasti niin ei sitten enää punastenkehässä ollut mahdollisuuksia. Mun mielestä Lyylin seisominen oli vielä parempaa siinä, ehkä neiti tahtoi itsekin päästä jatkamaan, mutta tänään kävi näin ettei sijoituttu. Mutta erittäin ylpeä saa olla kyllä nätistä kehäkäyttäytymisestä, upeasta ravista ja seisomisesta. Ekaksi kerraksi meni paremmin kuin loistavasti.

Mutta enempää en tässä ala jaarittelemaan, mulla on aivot vieläkin umpijäässä. Sattui aika kylmä tuuli ja olen vieläkin ton käyttäytymisestä täysin häkeltynyt. Toivottavasti Elimäellä menee samalla tavalla !
(Kunniaa sille kuka on kevythäkin keksinyt. Lyyli veti aina joka välissä sikeitä sekä oli oikein mallikkaasti häkissään. Ehkä siintä johtuu hyvä käyttäytyminen, kun pääsi sinne ihmettelemään maailmanmenoa eikä kokoajan roikkunut hihnan päässä.)

ONNITTELUT JANSKULLE JA CICILLE JOTKA OLIVAT PUN1 JA ELLULLE JOKA OLI LEPPIKSEN KANSSA JUNNUISSA TOINEN SEKÄ SUURI KIITOS MYÖS ELLULLE LOISTAVASTA ESITYKSESTÄ ! JA KOKO PORUKALLE KIVASTA AAMUPÄIVÄSTÄ !

1 kommentti:

  1. Koko kiitos kuuluu sulle et uskalsit jättää koiras mun hoivii. :) toiste uudestaa!

    VastaaPoista